poniedziałek, 4 maja 2015

Pochodzenie nazwisk

Podczas lektury "Krzyżaków" zwróciliście uwagę na nazwanie bohaterów poprzez wskazanie miejsca siedziby rodu. Zainteresowanych prześledzeniem procesu powstawania nazwisk odsyłam do ciekawego opracowania na stronie:
http://ornatowski.com/sname.htm

 Chcielibyście poznać genezę swojego nazwiska, zajrzyjcie na stronę:
http://www.genezanazwisk.pl/nazwiska-widok-g-wny

Z kolei na stronie  http://www.leszekblanik.com.pl odnajdziecie słynnych przedstawicieli poszczególnych nazwisk.






Kryteria sukcesu do projektu o średniowieczu

Nacobezu do projektu
 "Jak lektura Krzyżacy 
wzbogaciła naszą wiedzę o średniowieczu?"

Mam nadzieję, że praca grupowa nad projektem przysporzy Wam wiele radości i intelektualnych wyzwań. Abyście jednak - w twórczym szale - nie zboczyli z głównej drogi w zdradliwe ścieżki dygresji, przygotowałam dla Was kryteria sukcesu. Pamiętajcie, żeby atrakcyjnie zaprezentować zagadnienia wylosowane na lekcji. Proszę- sprawiedliwie podzielcie się zadaniami. Zapraszam liderów na konsultacje.

 Proponuję aplikacje i narzędzia webowe: PowerPoint, Prezi, Glogster, Movie Maker.  Oczywiście to tylko moje sugestie - możecie  mnie zaskoczyć, wykorzystując inne narzędzie.



Składniki oceny


1. Wartość merytoryczna - 3/5 wartości oceny.
  • poprawność merytoryczna
  • wyczerpanie tematu
  • zebranie informacji głównie z lektury- wprowadzenie cytatów
  • podanie źródeł informacji (przedostatni slajd -podanie źródeł)
  • ostatni slajd - autorzy prezentacji
2.  Estetyka, atrakcyjność prezentacji - 1/5 wartości oceny
  • pamiętajcie o ilości tekstu na slajdzie (max. 5 wersów)
  • wprowadzenie i opis zdjęć, filmów, schematów
  • efekt zaskoczenia
3. Zaprezentowanie pracy na lekcji - 1/5 wartości oceny
  • wzbogacanie informacji zawartych w prezentacji Waszymi miniwykładami